Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Ομιλία περί απόγνωσης, θείας παρηγορίας και προσευχής


-Μπάτιουσκα, επίτρεψέ μου σε παρακαλώ να ξανακάνω μια ερώτηση: Συχνά κάποιος στενοχωριέται πάρα πολύ σαν βλέπει τον εχθρό να νικάει. Πώς και με ποιο μέσο μπορεί να κατανικήσει αυτή τη μορφή απόγνωσης μέσα του;

-Πράγματι, όταν βλέπει ο άνθρωπος τον εχθρό να νικάει τον κυριεύουν λογισμοί απελπισίας. Συχνά αντιμετωπίζω κι εγώ τέτοιες καταστάσεις. Και το χειρότερο είναι πως ακόμα κι η ποιμαντική ιδιότητα δε βοηθάει εδώ. Πρέπει να το παραδεχτούμε. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις η μόνη παρηγοριά μπορεί να ‘ρθει με το να γνωρίζουμε πως το φαινόμενο αυτό είναι πρόσκαιρο, το επιτρέπει, το επιτρέπει η θεία πρόνοια για κάποιο λόγο που μόνο ο Θεός γνωρίζει κι ότι αργά ή γρήγορα ο πονηρός θα ηττηθεί και το καλό θα νικήσει. σ’ αυτές τις περιπτώσεις ο άνθρωπος θα πρέπει να ενισχυθεί με την προσευχή. Μην ξεχάσεις ούτε μία μοναδική στιγμή όμως πως ο Κύριος είναι ελεήμων, πως εισακούει γρήγορα, πως τείνει πάντα το αυτί Του για ν’ ακούσει τις προσευχές μας και πως πολύ γρήγορα εκπληρώνει τα αιτήματά μας και μας βοηθά, εφόσον εμείς αφήνουμε τον εαυτό μας στο άγιο και τέλειο θέλημά Του.

Κι απευθυνόμενος στους ακροατές του ο άγιος Ιωάννης συνέχισε την ομιλία του.


-Θα πω σε όλους σας, αγαπητοί μου πατέρες, πως η προσευχή πρέπει να ‘ναι ο διαρκής κι αχώριστος σύντροφός μας. Μέσα μου έχω πάντα ένα πλαίσιο προσευχής. Ευχαριστώ και δοξολογώ το Θεό και Ευεργέτη μου σε κάθε τόπο της δεσποτείας Του. Η προσευχή είναι η αναπνοή της ψυχής μου. Χωρίς προσευχή δε μπορώ να ζήσω. Για να διατηρώ πάντα μέσα μου ένα πλαίσιο προσευχής και συνομιλίας με το Θεό, προσπαθώ να λειτουργώ όσο πιο συχνά μπορώ, καθημερινά αν είναι δυνατό, και να κοινωνώ το τίμιο σώμα και αίμα του Χριστού για να αντιμετωπίσω τα διάφορα ποιμαντικά μου καθήκοντα.
Όταν κάνω παρακλήσεις και ικεσίες στο Θεό χρησιμοποιώ τις καθιερωμένες ευχές των εκκλησιαστικών βιβλίων. Τα βιβλία αυτά έχουν τόσο πλούτο, ώστε κάθε άνθρωπος μπορεί ν’ αντλήσει ό,τι χρειάζεται για τις ποικίλες ανάγκες και τις προς τον Θεό δεήσεις και ικεσίες του. Εδώ, η αγία Εκκλησία σαν φιλόστοργη μητέρα έχει συγκεντρώσει όλα όσα μας είναι απαραίτητα για τις διάφορες περιστάσεις της ζωής.
Όταν είμαι ελεύθερος από εκκλησιαστικές ακολουθίες και ποιμαντικές δραστηριότητες διαβάζω την Αγία Γραφή, Παλαιά και καινή Διαθήκη και ιδιαίτερα τα ευαγγέλια – το πιο πολύτιμο κι ωφέλιμο ανάγνωσμα για τη σωτηρία μας.

πηγή: Πέτρος Μπότσης, «Πνευματικό πορτραίτο του Αγίου Ιωάννου της Κρονστάνδης », Αθήνα 2007

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.